Noul motor în patru cilindri care va echipa de acum
încolo versiunea BMW X1 xDrive28i este dotat cu tehnologia
TwinPower Turbo (două turbine, care lucrează la regimuri
diferite ale turaţiei motorului), injecţie directă şi sisteme
dublu-VANOS şi VALVETRONIC pentru distribuţie. Este realizat din
aluminiu, fiind derivat din motorul în şase cilindri, şi poate fi
cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau una automată cu
8 trepte.
Cifrele pe care le afişează acest propulsor sunt foarte bune:
putere maximă de 245 CP/5.000 rpm şi un cuplu maxim de 350
Nm/1.250 rpm, valori foarte apropiate de ale precedentului
motor în şase cilindri (258 CP, 310 Nm). Aşa încât SUV-ul BMW X1
xDrive28i este capabil de un demaraj 0-100 km/h în doar 6,1
secunde (6,5 secunde pentru cutia automată). Adică un
demaraj mai bun decât al versiunii cu şase cilindri, care necesita
6,8 secunde.
Motorul face parte din familia EfficientDynamics, fiind dotat cu
sistem Auto Start-Stop. Astfel, SUV-ul X1 dotat cu acest propulsor
se poate lăuda cu un consum mediu de numai 7,9 litri/100
km (faţă de 9,4 litri/100 km pentru propulsorul în 6
cilindri), iar emisiile CO2 sunt de 183
g/km (faţă de 219 g/km, la precedentul xDrive28i).
Aşteptăm ca acest motor să îşi facă apariţia şi sub
capotele lui Seria 3 şi Seria 1, dar nu este exclus ca
bavarezii să îl ofere şi pentru BMW X3 şi Seria 5. Rămâne de văzut
dacă acest mic turbo va fi montat şi pe limuzina Seria 7 sau pe
SUV-ul X5, ca versiuni de intrare în gamă, mai accesibile, dar nu
neapărat conforme cu imaginea exclusivistă a mărcii.